Grupy poszukiwania wolnych numerów (Hunt Groups)
System Avaya Call Manager zawiera funkcję tzw. poszukiwania wolnego numeru w grupie wywołań (ang. Hunt Group).
System oferuje zarówno proste jak i bardziej zaawansowane kierowania wywołań w systemie.
Funkcja realizuje automatyczne przekierowanie wywołań na wolne numery zaprogramowane w grupie stosownie do zaprogramowanej opcji, kombinacji szeregu zależnych ustawień oraz włączonych licencji:
circ (circular) - wywoływany jest kolejny numer wg zaprogramowanej kolejności zgłoszeń. Serwer pamięta ostatni numer, który odebrał wywołanie i kieruje kolejne wywołanie na następny numer. Wszystkie numery w grupie będą zatem równomiernie obciążani wywołaniami. Nie działają tu opcje kolejkowania oraz wektorowania wywołań.
Graficzny model działania hunt grupy w trybie cyrkulacyjnym
ddc (direct department calling) - wywołanie jest kierowane na pierwszy numer lub numer agenta ACD (automatic call distribution) przydzielonego do grupy ACD. Ten typ hunt grupy jest znany jako dystrybucja miejsca tymczasowego "hot seat".
Graficzny model działania hunt grupy w trybie bezpośredniego dzwonienia departamentu
ucd-mia (uniform call distribution to most idle agent) - wywołanie jest kierowane do najdłużej wolnego numeru bazując na ostatniej zakończonej rozmowie numeru w grupie.
Graficzny model działania hunt grupy w trybie najdłużej wolnego numeru